onsdag den 1. april 2015

Give Away udtrukket og Afmæli næsten færdig

Så nåede jeg til vejs ende med bærestykket på Afmæli

Det næste sjove er i vente

Steeking og grafting under ærmerne

Sjove udtryk!

Opklip - da det bliver en varm trøje - derfor cardigan

Jeg har været lidt nervøs for størrelsen, da jeg har strikket den i L - men jeg tror den bliver fin

Der skal tages stilling til halskant, forkanter, knaphuller og knapper

Der er en del montering at gøre og det er længe siden, jeg har prøvet steeking, så det bliver lige så spændende som første gang

Men jeg kom igennem bærestykket med begge tråde på fingeren

Ryggen

Ved at smide en maske ud af mønsteret - lykkes det mig at få den ens på begge sider af forkanterne

Der er gjort klar til opklip ned mellem rækkerne på forstykket med 5 ekstra masker

Afmæli strikkes mange steder og de, der ikke lige vælger Lett Lopi farverne - får den lavet, så den får mange forskellige udtryk.

Dobbelttråd af højlandsulden passer med min strikkefasthed på p. 4½, som opskriften foreskriver og kan fint erstatte Lett Lopí



Det jo 1. april - og ikke alt skal være aprilsnar - min Giveaway går til Janne


Tillykke med bogen Janne - hvor skal jeg sende den hen?


Nu skal jeg altså også i gang med forberedelserne til landsindsamlingen - men godt at lade sig opsluge et par dage i skønne farver og strik.

Nu hænger Afmæli godt der - og jeg kan gå og nyde farverne, som alle var på lageret. Et par af dem er supersoft.

Du får den helt sikkert at se  her igen - når den er færdigmonteret og vasket

Om nogen tid

God påske




4 kommentarer:

  1. Endnu en smuk trøje fra dine pinde. Og en flot udgave af Afmæli.
    Jeg vil også strikke den en dag når der er plads på mine pinde. Og den skal også laves til en cardigan.
    God indsamling

    SvarSlet
  2. Skønne farver din Afmæli har fået, overvejer også om den skal på pindene.

    SvarSlet
  3. Hvor farverne spiller rigtig flot sammen. Den ser super flot ud - og så gør det jo ikke noget, at man har materialerne på lager. Glæder mig til at se monteringen.
    Rigtig god påske til dig og dine også.

    SvarSlet
  4. Din Afmæli bliver så flot. Tror den model egner sig godt til mit håndspundne garn.
    Glæder mig til at nærstudere din gave 😀

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.