søndag den 13. december 2015

13. decembertip ... vendestrik (German Short Row)

Rumpenissens mor skulle også have sig en fin bluse - hun er en str S, så med lidt justeringer brugte jeg maskeantallet til str 12 år - og lavede lidt flere udtag, så overvidden blev 82 cm

- og der skulle en "rumpe" på som hos de små "rumpenisser" - altså en runding ned bag på



Morens har været længe undervejs, da jeg først strikkede ærmerne for vidde fra albuen og nedefter
- efter hendes smag

Mens hun prøvede trøjen syede jeg en ritråd på det ene ærme, så den fulgte hendes lange tynde arme -
den skulle sidde tæt til, som en lang manchet nærmest

Så måtte nye indtag beregnes - nu tror jeg det er blevet godt


Faktisk føles det dejligt, når ærmet sidder tæt til

Dagens tip handler om "rumpen". Her lærte jeg i år en ny måde at lave venderækker på

- så det bliver den, jeg deler i dag



                       

Glædelig 13. december

3 kommentarer:

  1. Sødt med rundet kant forneden. Og fin trøje til moren - strikket efter mål.

    SvarSlet
  2. Meget smukt strikket :-)
    Det vil jeg gerne kaste mig over på et tidspunkt :-)
    Rigtig god ny uge og velkommen forbi mit lille blog univers :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.