tirsdag den 22. december 2015

23. decembertip .......fingerstrikket halstørklæde

Så nåede vi til Dagen før Dagen

I går hentede vi børnebørnene tidligt i SFO

så de har sovet her i nat

De vågnede tidligt, for der var en vis bekymring for, om julenissen nu kunne vide, at de sov her i Ikast og ikke i Skanderborg - og alligevel komme forbi og putte noget i sokken

Men heldigvis så er julenissen af den trofaste slags :)

I dag ordner jeg alt, hvad der kan ordnes, så dagen i morgen bliver nem

Jeg laver rødkålssalat - den bliver bedre af at stå og trække

risengrød koges til ris a la mande

ænderne steges, skæres ud - så de blot skal varmes

fond til en god andesovs skal laves

kartofler koges og pilles, så de er klar til at brune

De sidste hjemmestrikkede ting skal pakkes ind

Jeg glæder mig til mine 3 døtre kommer hjem og børnebørnenes forældre

Det er ikke så ofte i årets løb, vi kan samle alle

så når de endelig er her, skal jeg ikke stå i køkkenet mere end højst nødvendigt

Dagens tip er en fortsættelse fra i går


              

Glædelig 23. december



1 kommentar:

  1. Glædelig jul. Det er en skøn julekalender du har lavet

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.