lørdag den 27. april 2013

Døden.....

En dyster overskrift..... hvorfor nu det?

Vi havde vennebesøg i går fra Holbæk. Kort og intenst. God snak, frokost og gåtur i skoven blev det til på de otte timer, de havde afsat til samvær med os.

Vi fik vendt vore børn, samliv og i går altså også livet og døden. Vores venner havde besøgt hans gamle far på 93 år på plejehjem og dement og overnattet hos hendes mor 86 år, men frisk og selvhjulpen. Min mand havde været på besøg hos kræftsyg mor 31 år med piger på 3 og 5 år. Hun skal snart dø.

Da vi alle er i vores livs efterår - den yngste af os fylder snart 60 ... ja, så kom snakken til at dreje sig om værdier, livskvalitet, væren og levet liv og døden.

Efterfølgende sætter sådan en snak refleksioner i gang. Ting, man ville og kunne have gjort anderledes. Hvor vigtigt det er at leve, mens man gør det. Værdien af at have fået nogle skønne og dejlige børn, som klarer sig godt ....trods alt :)

Det er godt at tænke på, at de vil kunne klare sig selv uafhængigt af os. Men selvfølgelig håber man på at blive savnet.

Jeg har netop løbet mit løbeprogram. Puls 166 - sved på panden - godt forpustet. Sidder lige og damper af. Jeg føler mig meget levende - men savner lige for en stund nærvær med mine tre dejlige piger. De er naturligvis optaget af deres. Sentimental for en stund .... nu må jeg ud og skylle sveden af.

Stumpen er der kommet et ærme på (næsten)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.