torsdag den 18. april 2013

Optrevling og forfra igen...

I går havde vi fri fra lock-out aktioner. Så jeg brugte eftermiddagen på at lave strikkeprøver og lære ny teknik - helpatent. Jeg har jo den blødeste babyalpaca 1500 gr stående, så der er nok at tage af.


Faktisk var jeg næsten færdig med en raglantrøje i garnet - lækker blød, men den klædte mig ikke - kedelig. Så nu er den trevlet op. Selvom jeg har garn nok, gider jeg ikke noget, som jeg ikke føler er godt. Jeg burde have trevlet op længe før, for jeg fik aldrig fornemmelse af, at den ville blive god.

Men man lærer jo hele tiden og gør sig erfaringer. Garnet er bare super dejligt at strikke i. Men jeg tænker, at det egner sig bedst til lidt federe strik, når det ikke er til en baby. Så nu har jeg slået op med 3 tråde (raglantrøjen var kun med to) på pind nr. 4 og udfordringen er "Stumpen" fra Strik a la Carte af Marianne Isager. Strikkeprøven passede perfekt. Så jeg håber resultatet bliver godt.


Min bouclé bustrøje kan så blive til bil-strik, da den ikke kræver den store opmærksomhed. I dag skal vi hente børnebørn og passe dem et døgns tid. Så strikningen må holde en lille pause.



 
Vi glæder os til de dejlige, glade unger og liv i huset 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.