torsdag den 23. januar 2014

Hr. Trøje tager form ....eller det smarte ved topdown

Ca. 15 cm mere skal der til, før kroppen har den ønskede længde.

Jeg har lige målt.

Det er det, der er så smart ved topdown - at den kan prøves undervejs. Ikke alle har lige brede skuldre og brystkassens mål/ overvidde er L, mens andet er M. Ribben i halsen er måske alligevel blevet høj nok - men det kan vel pilles op. Ellers synes jeg faktisk, den ser ok ud.

Og bagfra

Min første herretrøje strikket på fornemmelse og erfaring fra egne trøjer.

Jeg må skrive ned, hvad jeg gør. Det kan jo være, at den bliver så god, at den tåler gentagelse.

Når først jeg har grundmodellen, kan den jo varieres i det uendelige med mønstre og farver - og så kan denne bog jo komme til sin ret.

Pind 4, Blackhill højlandsuld og alpaca fra garnudsalg en tråd af hver, så kører det.

Nå, det var de 15 cm

God torsdagsstrik til dig også :)

 

 

2 kommentarer:

  1. Passer da super til manden. Fedt. Jeg kan Best lide når en hr. Trøje ikke poser så den du har gang er da helt perfekt efter min mening hihi

    Den lille trøje fra forrige indlæg hvor er det mønster fra?

    SvarSlet
  2. Udgangspunkt for den lille trøje kan du finde her: http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Barnebluse/
    men som jeg skriver i mit indlæg passer garnforbruget ikke i Livorno-garnet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.