lørdag den 25. januar 2014

Kaffe og strikketøj på sengen...så er det weekend

Måske skulle man aldrig holde op med at arbejde, for hvor er jeg glad sådan en morgen, hvor der er tid til at sidde i sengen med kaffe, strikketøjet og IPad. Her er elevationssengen genial.
En Kontrast til ugens fem øvrige dage hvor mørke og kulde truer udenfor, men der er ingen vej udenom.

Man skal ud i det. Men ikke i dag. Og heller ikke i morgen.

 
Og det er vel kontrasterne, der giver livet fylde?

I dag er der tændt op i brændeovnen. I dag gider jeg ikke tage ordentlig tøj på. I dag er det Mush-tøjet, som pigerne og jeg kalder det. Mush-tøjet er det, man bare kan sjokke rundt i og have morgenhår.

Det er morgen - ingen krav/ forpligtigelser - det er egentid med strikketøj og gode tanker.

I dag er det nostalgiske tanker. Jeg har rodet i den kasse, som jeg har fra min afdøde mor.
Her fandt jeg det gamle fotoalbum, hvor jeg på første side har sat de fleste af mine klassekammerater ind.

Billederne er fra 6. Klasse 1966 - (står der skrevet sirligt med skønskrift).

 
Det er jo nogle af disse piger, jeg har fået kontakt med på FB. Det er sjovt. Jeg glæder mig til at høre mere om, hvordan deres liv har artet sig.

Det føles lidt som at slutte en ring.

Jeg har været meget sammen med hver og en af dem - sikkert i forskellige perioder - overnattet hos dem - kendt deres familier, som jeg stadig kan se for mig.
Hvad mon livet har gjort ved disse klassekammerater? Har de forandret sig? Eller er der stadig den personlighed indeni, som jeg husker fra dengang.
I dag forstår jeg, hvorfor de betød så meget for mig dengang og hvorfor jeg tilbragte mange timer hos dem.
Hyggeligt at lade tankerne gå tilbage til folkeskoletiden. Det første billede i albummet var min klasselærer. Hende kunne jeg rigtig godt lide. Hun havde omsorg for mig, husker jeg.
Faktisk fik jeg engang flidspræmie af hende - for hvad husker jeg ikke - men anerkendelsen betød meget for mig.

Det var en af Heidi- bøgerne af Johanne Spyri. Min første datter blev opkaldt efter Heidi.

Strikketid er kvalitetstid for tankevirksomheden.

Nu vil jeg gribe pindene og få den ribkant nederst på Hr. Trøje færdig.
 På opfordring kan man nu blive adviseret, når der sker nyt på bloggen - håber det funker, for den der måtte være interesseret.

Rigtig god lørdag med alt det, du vælger at give din opmærksomhed.



1 kommentar:

  1. Kan helt følge dig. Jeg elsker også disse dage - måske lige bortset fra kaffe og strikketøj på sengen, men det bliver ikke i dag for mit vedkommende - jeg har nemlig arbejdsweekend, men nyd endelig din søndag. :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.