torsdag den 2. januar 2014

Forlængelse af Tempelblomst

Så blev min anden Tempelblomst færdig. Den første var datterens julegave.
De skulle jo ikke være ens, så min er strikket i to tråde Blackhill højlandsuld fra garnudsalg.dk i farven honning. Jeg har brugt 345 gr og strikket i str s/m
Det meste af den er strikket på pind 4. Forklaringen er, at jeg fik Knit Pro pinde i julegave. De skulle jo selvfølgelig straks indvies, så da jeg skulle skifte efter første blad, ja så tænkte jeg mig ikke om. Pind 5 blev erstattet med pind 4.
Konsekvensen blev af denne tanketorsk, at jeg måtte forlænge for at få de 54 cm.
Det viste sig heldigvis ikke at være så svært.
Jeg strikkede ind til omg 98, og på omgang 99 strikkede jeg: 15 ret, 2 vr, 3 vr sammen, 2 vr omgangen færdig. Der er nu 20 m i et blad igen. Så startede jeg ellers ved omgang 80 og strikkede den færdig der fra.
Nu har jeg også fået nok af Tempelblomst for en tid. Jeg synes, at de sidste mange omgange er drøje.
Jeg må indrømme, at jeg er mest begejstret for den, jeg strikkede til datteren i det mere rå udtryk, som var i Donegal RAW - garnet. Farvespillet i det garn vakte min begejstring. Omtale af den findes i tidligere indlæg. Det er str. L.
I dag er julen båret ud - som man siger. Det blev lidt tomt, men også rart at få gjort, inden arbejdet kalder på mandag. Heldige mig, der kan nyde endnu et par dage.
Årets første strik bliver en herretrøje - en forsinket fødselsdagsgave. Den skal strikkes i en grå højlandsuld sammen med en alpaca, som en af prøverne.
Der skal noget struktur i, for ellers bliver det vist for kedeligt at strikke bare i glatstrikning.
Jeg lavede også en prøve med to tråde højlandsuld sammen, men det bliver vist lige kraftig nok til indendørs brug.
Hyggeligt at gå og fabulere over garn, design mv. Og heldigvis er der masser af garn på lager.
Nu skal der lige laves dej til en omgang boller og så skal pindene i sving.
Håber I er kommet godt ind i det nye år




5 kommentarer:

  1. Smuk Tempelblomst. Godt du kunne fikse størrelsen!
    Det er nemlig sjovt at kigge garn og kreere nye løsninger... Dine strikkeprøver fik mig til at tænke : Isagers Ret og vrang fra Strik a la carte 1. Den har jeg strikket med to tråde Supersoft til manden. Synes den sidder og og den er afvekslende at strikke. Måske den kan inspirere dig!
    Det er da en god start på 2014 med et nyt projekt!

    SvarSlet
  2. Smuk tempelblomst du har strikket,men er enig med dig,den til datteren er meget smuk,jeg har købt noget silke/uld fra Garnudsalg jeg vil strikke min i ,så ULLA havde strikket hendes i det garn,og den blev så fin.

    SvarSlet
  3. Syntes den er rigtig fin, og specæl på sin egen måde i det garn du har strikket i.
    Spænde med den hr trøje du skal have gang i.

    SvarSlet
  4. Hvor blev den fin, godt at se min ide med forlængelse virkede.. Håber snart jeg er færdig med min egen :)
    Godt nytår!
    Kh Micha

    SvarSlet
  5. Det er da en fantastisk flot bluse. Smukt mønster!
    Kh.
    Merryann
    www.hopebizz.dk Hold dig varm med Alpaka uld

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.