onsdag den 13. august 2014

Mon jeg er her endnu.....?

Nu tusker jeg mig lige til her i mit frikvarter at skrive lidt, for jeg savner at være på min blog.

Stedet til egentid.

Hverdagen er for alvor trådt i kraft efter en god ferie. Det er udmattende på en anden måde, end det plejer at være efter en ferie.

Der er meget fokus på skolen. Voksne såvel som børn skal lige vænne sig til det hele, samtidig med at en del brikker ikke helt er faldet på plads.

Men strikketid er det ikke blevet til længe. Kun lidt småtterier. Lidt på må og få uden helt at have tid til fordybelse.

Jeg er træt i hovedet og mat i sokkerne, når det bliver aften. Det er selvfølgelig, fordi meget ikke er kørt ind som rutine endnu.

Da jeg er en introvert natur, bliver jeg tappet for energi af at skulle forholde mig til mennesker hele dagen og nye strukturer.

Tidligere havde jeg de små åndehuller, hvor jeg kunne trække mig og lade op.

Det skal jeg nok finde igen - men i øjeblikket bliver det, der skulle være åndehuller brugt til at vænne sig til og sætte sig ind i nye ting.

Det er ikke beklagelse, men blot forklaring på hvordan jeg befinder mig lige nu.

I weekenden passede vi børnebørnene på 2 og 6. Forældrene havde tjans på Smukfestivalen.

Et åndehul, der forsvandt - men jo også fyldt med gode oplevelser.

Mine dejlige løbeture har jeg ikke haft energi til, trods det jeg ved, de giver energi.

Men nu er løbeturen lagt i skema fra denne uge. Jeg har aldersreduktion, derfor skal jeg møde lidt senere tirsdag og fredag morgen. Perfekt - så bliver det tidspunktet - samt søndag.

Min "Laneway" er ikke blevet rørt, siden jeg tog mål på datteren forrige søndag. Den skal trevles op og startes på ny.

Måske det bliver i weekenden, måske.....

En af de store begivenheder i weekenden, var da Smilla - efter en hel dags arbejde med tungen - sent lørdag aften endelig tabte sin anden tand. Den første tabte tand missede hun, for den faldt pludselig ud en dag i børnehaven - enten tabt i sandkassen eller slugt!

Denne fik hun has på, så mon tandfeen kommer?

Det er dunhamrende hårdt lige nu, men når tilvænningen er indtruffet, så bliver det jo hverdag igen.

Ja, det er det, jeg savner.....at det skal blive hverdag, hvor man kender sit skema, de nye ringetider og de mange nye ansigter. De nye rum og stedet, hvor jeg kan være og have mine ting.

Når de nye rutiner er blevet indarbejdet, så kan der igen blive overskud.

Tak, hvis du fortsat hænger på. Hyggeligt lige at være her

Nu skal jeg have forberedt mig. Frikvarteret er slut og kaffen drukket.

Og heldigvis er der længe til jul ......

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Nye rutiner har en stejl indlæringskurve! Og for introverte er de nye tider med lærere i kreative storrumskontorer en ekstra... øhh... udfordring!!!
    Pøj pøj med det hele.
    Jeg har surfet rundt på din blog. Nydt dine indlæg med contiguous M/K ... Har planer om My favourite color med det blå garn fra den jeg strikkede med v-hals. Jeg skal jo til kbh og en tur i toget fra Holstebro til staden er for lang uden strikketøj!!!

    SvarSlet
  2. Dejligt at "se" dig igen.
    Jeg må blankt erkende, at jeg er glad for at vi bor på den lille ø. Godt nok er det en lang dag for mindstemand i 0.kl i morgen til 15.15, men han skal først møde kl 8.55 og er hjemme til frokost i 45 min. Men han er træt i morgen eftermiddag. Heldigvis er der ikke SFO, så han kan gå hjem og slappe af i sofaen, hvis han trænger til det.
    Håber at tingene hurtigt bliver rutiner, så du kan få dine åndehuller igen med tid til ro og opfyldning af reserverne.

    SvarSlet
  3. Hei Ellen, det ser ut, at ferie er over. Jeg ønsker mye styrke og glede for det nye skoleåret.
    Hos oss er ferien til sluttet av august (totalt 6 uker sommerferien). Datteren min er lærer franzk og hadde en reise med barna til Frankrike og fjellene i Sveits. Nå barnebarna med meg - småpike og gutten. Vi har en flott uke sammen med lese, leker, skogen, lekeplass, i går vi var i nasjonalparken på tur... det var så fint. S ist helg var middelalderfesten i byen. Jeg bor i Tyskland og jeg lærer norsk - det er ikke så lett, fordi det er ikke så mange muligheter for øvelsen... og jeg hadde begynnt med strikke igjen med fødsel barnebarn. Jeg liker å strikke fine fargerike mønster... jeg drømmer å strikke en jakke eller kofte. Hilsen til deg til Danmark og har
    masse slappe av med strikke. Kanskje du vil skrive meg :-) Hjertelig Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola. Fantastisk som du behersker sproget. Jeg kigger ind på din Familieside. Hilsen Ellen

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.