søndag den 24. august 2014

Regnvejrssøndag... Og Laneway med italiensk opslag

Mens jeg venter på tørvejr til en løbetur, kan jeg lige blogge lidt.

Regnvejr er hyggeligt, især når man er mig og har et godt strikketøj.

 
Andre ser sikkert film, spiller wordfeud, lægger puslespil eller ???

Jeg fik startet på Laneway i går. Tredje gang må være lykkens gang.
Så med stor tiltro til, at denne gang er lykkens gang, startede jeg med at lave en flot finish - synes jeg selv. Jeg prøvede jo den italienske aflukning på "Adam" - herretrøjen. Det så så flot ud

 
Så ved hjælp af videoen her, lærte jeg mig italiensk opslag. Faktisk lettere end aflukningen.
 
Man slår simpelthen op i ret og vrang, og de næste 4 omgange tages vrangmaskerne løst af og kun retmaskerne strikkes. Det giver en fin kant, som jeg synes passer godt til det rustikke udtryk min Laneway får i recycle cotton
 
 
Måske en ide......
 
Jeg tager lige et par omgange til, mens jeg lytter til Søren Ryges fortællinger om spændende hverdagsmennesker. Lige nu fortælles om "kartoffelferien" - og den er der jo ikke så længe til.
 
 
Hvad laver du sådan en regnvejrssøndag?
 
Du ønskes en dejlig en af slagsen


1 kommentar:

  1. Regnvejr indbyder da til strik eller andet håndarbejde og så er det hyggeligt - måske imens man ser en film :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.