søndag den 16. juni 2013

Hviler strikkepindene i dag...

Jeg kom virkelig godt i gang med Peasy i starten af weekenden. Fik god hjælp herinde. Hvor er det rart at kunne spørge - lidt som online strikkecafé :)

Dagen startede med en løbetur - må jo hellere træne lidt, da jeg skal løbe midsommerløb på onsdag - 6 km rundt om Sunds sø. Men jeg bliver unægtelig også kun bred over bagen, hvis jeg kun sidder ned og strikker det meste af dagen, som jeg sagtens kunne forfalde til.

I går mellem pindene fik jeg dog både gjort rent og sat dej til langtidshævning. Efter hvert mønster i cardiganen skulle jeg rejse mig og gøre et eller andet nyttigt. Det var en fin aftale med mig selv. Så pga. dejen, var et af dagens i dag - projekter, givet på forhånd. Nu er der en masse sunde boller til fryseren :).

Yngste datter, der til daglig er journalist hos Forbrugerrådet, er til festival i Århus. Hun snupper derefter lige en uges ferie - først kanotur i 3 dage - dernæst sommerhus. Det er sammen med seks efterskolekammerater. Det glæder mig, at de bliver ved at holde sammen så mange år efter.

Jeg håber inderligt, at de får godt vejr, men desværre lover vejret ikke godt ind til videre.

Om lidt skal jeg køre et par tønder til kanoudlejningen i Silkeborg, så deres ting i det mindste ikke bliver våde. Der blev derfor også lige bagt en squash-kage og så ryger der vel også lige en pose boller med til dem.

Kan de ikke spise dem - kan de skyde ænder med dem. Spøg til side. Som den betænksomme og bekymrede mor jeg er, putter jeg da også lige en rulle toiletpapir med - så tror jeg, de selv sørger for resten. :0)


2 kommentarer:

  1. Glad for at se, du er kommet godt videre med peasy :) smart ide med planlagt arbejde imellem mønstrene. Det kan jo hjælpe på den dårlige samvittighed over at sætte sig med strikketøjet, når man nu godt ved, der er meget andet at lave også.

    SvarSlet
  2. Både boller og kage smagte dejligt, så ænderne klarede frisag - og fik kun glæde af de krummer, vi tabte.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.