fredag den 21. juni 2013

Nye kartofler ...

For første gang denne sommer kan vi spise nye kartofler fra haven. Det dur. Det er en dejlig fornemmelse at kunne gå i haven og grave kartofler op.





Nemme er de at gøre i stand. En god skål salat og en bøf på grillen, så er den hjemme.

Og hvis jeg nænner det, så kan årets første agurk af egen avl komme i salatskålen. Vi eksperimenterer lidt i udestuen, hvor der ofte er varmt som i et drivhus. Så en enkelt agurke- og tomatplante er sat. Det er sjovt at følge især agurkeplanten, for den kan man næsten se vokse fra time til time.





Min Peasy- trøje vokser også. Det første ærme er godt på vej. I går øvede jeg mig i opklipning, så det glæder jeg mig til at prøve. Men jeg besindede mig lige. Tænkte at jeg hellere måtte prøve om ærmerne blev gode, for jeg syntes raglanstykket var kortere, end jeg plejer at have det. Det ville jo være rigtig ærgerligt, hvis der var klippet op, for så er al trevlen op passe'. Men det virker nu meget godt. Ærmet sidder pænt til uden at stramme.




Jeg er så ærgerlig over, at det ikke kan lykkes at gengive farven bedre, for det er faktisk blevet rigtig godt - og især hvis man, som jeg, sværmer meget for lysegrå. Så er dette en god afveksling.
Faktisk blev lys lammeøre købt i den tro, at den var grå - hvilken farve har sådan et lille lammeøre ellers? At der så også er en plante, der hedder lammeøre, fandt jeg først ud af senere. Den blågrå alpaka blev købt til et andet formål, men nu gør den godt her. Og jeg er sikker på at mit garnudsalg gerne sælger mere.





Bedre kan jeg vist ikke gengive farven. Jeg satser på montering søndag :)

God fredag - med nye kartofter ...?

2 kommentarer:

  1. Lammeøre er en fantastisk smuk farve,jeg kan godt forstå du tjekkede raglan,jeg har læst at den er lidt kort i sin raglan.Jeg havde samlet masker op til kant efter hækling,og før klip,så er der fint hold på det hele uden det risikerer at trække skævt imens man strikker,men du finder sikkert også nogle som sværger til det modsatte-smiler

    SvarSlet
  2. Det lyder da bestemt som en god ide, der kunne være at afprøve for en sikkerheds skyld. Så tak for den information. Vi går jo efter bedste resultat, ikke?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.