tirsdag den 3. juni 2014

Hængebryster og hjælpepind...

Her kommer et lidt fjollet indlæg, fordi jeg er lidt i det fjollede hjørne. Måske har jeg siddet for meget alene og strikket.
I dag sidder jeg og griner for mig selv.
Overskriften på mit indlæg fik jeg associationer til, da denne agurkeplante skulle have en hjælpepind.
Den gror mindst 15 cm om dagen. Den står i udestuen og de små agurker myldrer frem, så det kræver støtte.

Nå, men nu til overskriften.
Jeg strikker snoninger til den store guldmedalje, men den lille hjælpepind jeg skulle bruge var .....pist væk.
Ja, så måtte jeg jo lære mig at strikke snoninger uden hjælpepind - og det er der en rigtig god anvisning til paapinden.dk
Nød lærer nøgen kvinde at spinde
Jeg sidder virkelig og nyder Annette Danielsens opskrift på "Under uret".
Den er meget gennemarbejdet og så ved jeg jo ikke om det er tilsigtet, og om det bare er min humor i dag,
men nu er jeg nået der til, hvor trøjen skal prøves (den strikkes oppefra og ned) og hun skriver:
Trøjen skal nu nå et par cm ned under brystet. Hvis ikke, så strik lidt længere.
Det er da, at vise hensyn til os, der ikke er helt unge længere og kræver lidt støtte :)
Var det kun mig, der kunne det se det sjove her?

Og bedst som jeg var åbentsindet og sad og smågrinede, kom jeg i tanke om, hvor hjælpepinden kunne være - og ganske rigtigt. Der var den jo!
Nu skal det så vise sig, hvilken metode der er lettest. (Hurtigst)
Måske er jeg bare lidt pjattet, fordi jeg havde sådan en dejlig start på dagen.
Tidligt i morges løb jeg den smukkeste tur og fik flere skønne billeder på nethinden og på mobilen.
Blandt andet dette af to Omsorgsfulde forældre, der står vagt om deres afkom, som endnu ikke er vågnet.
De smukkeste blomster er over alt.

Som en af vennerne skrev på min Facebook under mit svanebillede: Hvorfor tage til til Himalaya, når man kan få så dejlige oplevelser i Ikast & omegn
Og det har hun helt ret i.
Må du også samle smukke billeder på din dag
God tirsdag

1 kommentar:

  1. Jeg samlede både smukke billeder og ukrudt i min have!
    Jeg bruger kun hjælpepind til meget brede snoninger. Ellers har jeg strikket ind bag/foran i maskerne.... Den hjælpepind er som regel... pist væk alligevel!
    Jeg kan godt lide at mønsterdesign tager hensyn til forskellige behov ... den pjankede vinkel er herlig! Ellers tænkte jeg, at det måske var for de såkaldte bredstrikkere, der altid skal strikke flere omgange, for at målet passer!
    Glæder mig til at se mere af trøjen... Den bog har jeg ikke haft fingre i.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.