onsdag den 4. juni 2014

Under uret skrider fremad....

Jakken er dejlig at strikke. Den er udfordrende og bliver ikke kedelig. Der sker noget hele tiden og mange gange på samme tid.

Det er "Under Uret" af Annette Danielsen, som jeg introducerede forleden i et indlæg. Den findes i " Mange masker" - en samling af dygtige danske strikkedesignere.

Jeg må dog have strikket for meget. Recycle cotton er anderledes at strikke i end uld.

Jeg har fået ondt i højre underarm, så nu må jeg holde en pause.

Men jeg vil da lige vise det spændende mønster, der viser sig - den strikkes oppefra og ned - og jeg er ved taljestykket.

Herunder set fra ryggen

Den strikkes med forkanter med det samme og i et stykke.

Ned langs begge sidesømme er der en snoning.

Nu må jeg se, hvor længe armen har tænkt sig at gøre ondt.

Kommende fridage er jo oplagte strikkedage :(

God aften til jer

 

1 kommentar:

  1. Spændende mønster. I dit foregående indlæg/foto virkede det som om snoningerne gav en talje? Hvordan skal jakken lukkes? Knapper?
    Uh... pas på den arm... Min larmer hver gang jeg bliver for ivrig med strikkeriet. Håber havearbejdet kan aflede den.. måske give noget mere styrke i senerne?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.