onsdag den 18. juni 2014

Min yndlingsstrikkedesigner .....hvem er din?

Nu har jeg efterhånden været aktiv strikker og blogger det sidste halvandet år.

Måske har jeg fundet min yndlingsdesigner ...og måske ikke.

En god veninde af mig er vild med Hanne Falkenberg. Jeg har endnu ikke strikkes hendes design, men det skulle efter sigende være lige så gennemarbejdede og gode modeller. Ulempen er nok, at hun arbejder i kits.

Jeg har alle Lene Holme Samsøes bøger, men har kun strikket en enkelt poncho af hende.

Måske er det bare sådan, at når man er godt tilfreds, så vender man sig mod den samme designer igen og igen. Andre sværger meget til Marianne Isager.

Jeg har det sådan med Annette Danielsen.

Jeg elsker at blive taget ved hånden og lade mig føre igennem hendes opskrifter.

Lige nu går jeg og glæder mig til hendes bog "Grønland" udkommer.

For nogle år siden havde jeg den store glæde at besøge den storslåede ø med dens fantastiske natur.

Fjorten dages fysisk krævende vandretur i sommerferien i Sydgrønland sammen med en lille flok med samme drømmemål.

Dejligt at kunne fange sin egen aftensmad.

Bogen udkommer efter sigende til september, og jeg glæder mig til modellerne og smukke fotos, der går op i en højere enhed ligesom hendes bog "Østen for Solen", hvor hendes design er inspireret af Thailands lige så storslåede natur.

Thailand havde jeg lejlighed til at besøge, da min datter var i sin journalistpraktik et halvt år i Bangkok.

Fantastisk at leve på en klode med så forskelligartet natur.

Skønne rejser og gode minder i rygsækken - mens jeg sidder og strikker her:

Om sommeren går udenlands i år er endnu ikke bestemt - måske Norges smukke natur kunne lokke.

Jeg har også en engelsk designer, jeg holder meget af - men det kunne jo være stof til et andet indlæg.

Hvem er din yndlingsdesigner? Er der mon en jeg burde stifte bekendtskab med?

 

 

 

 

8 kommentarer:

  1. Så sandt , så sandt -altså det med yndlingsdesignere.Jeg er faldet fuldstændigt for Stephen West og alle hans sjaler og nu også lidt bluser.Kommer aldrig op på hans 80 sjaler men har da bestemt slet ikke nok,så pt strikkes sommersjaler i bomuldsrester.Har jo garn nok til jeg bliver 150 så hans opskrifter er geniale og man sætter bare selv de farver sammen som man nu kan lide.Han er så farvebegavet,jeg mere afdæmpet og mere tone i tone.De allersomvenligste strikkehilsener-Karin

    SvarSlet
  2. Jeg er også spændt på bogen Grønland. Var deroppe i 2005, mine kusiner skal derop igen om få uger.... (jeg er da bare ikke spor misundelig... NOT!!!!) Håber ,lige som du, på skønne fotos kombineret med spændende modeller.
    Min favorit designer er nok Falkenberg pga de utroligt enkle virkemidler, kun retstrik og kun en farve af gangen. Og så er der så mange forskellige modeller ud fra de præmisser.
    Jeg har også Samsøes bøger, strikket en eller to modeller, men de sidder ikke godt på mig. Så passer Isagers design bedre til mig...
    Jeg synes til gengæld, det er sjovt at lege med mønstre og tegne modeller og prøve at skabe sit eget. Der sker jo ikke større ulykker, end at det kan pilles op igen... Erik driller og siger jeg, får det dobbelte ud af mine garnpenge!

    SvarSlet
  3. Geilsk tror jeg faktisk,jeg er også vild med Anette's design,men af en eller anden grund får jeg bare ikke strikket nogle af hendes modeller,og jeg har bøgerne,OG glæder mig til Grønland ,hmmm måske skal det blive mit fortsæt efter flytning at få strikket nogle af hendes flotte modeller :)),kunne jo starte med Tempelblomst

    SvarSlet
  4. Spændende kommentarer med navne på en verden jeg endnu ikke har udforsket

    SvarSlet
  5. Jeg har vist endnu ikke fundet en yndlings-designer. Jeg flakker rundt fra det ene til det andet :-) Men du har da lavet nogle smukke ting, som har fået mig lyst til at prøve nogle af dine designere.

    SvarSlet
  6. Jeg har ikke en yndlings og køber meget sjældent opskrifter. Jeg laver som regel mine egne opskrifter, men henter tit inspiration på ravelry, hos Pickles, Purl Bee og mange flere

    SvarSlet
  7. Jeg kan også godt lide Anette Danielsen, men er lettere irriteret over at skulle læse alle pinde....
    Jeg er vild med Kate Davies og Veera Vælimækki, 2 vidt forskellige designere, med hver sit særkende, tjek dem!

    SvarSlet
  8. Hej Bente. Det vil jeg gøre. Tak for dit bidrag

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.